Het succes van een mailing wordt in grote mate bepaald door:
Scoren doet u met een goed geschreven boodschap met een uitgekiend aanbod, creatief opvallend en aantrekkelijk in beeld gebracht, naar de juiste (e-mail)adressen. Uiterst effectief en voordelig bij klantencommunicaite.
Heeft u klanten? Uiteraard. In B2B-marketing? Consumer marketing? Dan verrichten technieken zoals Member-gets-member, cross-sell en upsell wonderen. Klantenmarketing is gemiddeld 5 keer rendabeler dan prospectiemarketing.
Schrijf een tekst die de lezer aanspreekt en werkelijk aanzet tot actie: doorklikken naar uw site, inschrijven op uw nieuwsbrief, informatie of een brochure aanvragen, ... Geen lange zinnen maar korte paragrafen, subtitels en lijstjes die meteen to-the-point vertellen wat u aanbiedt en welke actie de lezer moet ondernemen.
Zorg ervoor dat het design aansluit bij uw landingspagina en maak de lezer in een oogopslag duidelijk wat hij moet doen om te reageren en welk voordeel hij daarbij heeft. Ook zonder weergave van de beelden moet de inhoud van de mail duidelijk overkomen. De lay-out dient zo opgebouwd dat uw boodschap en de call-to-action al in het preview venster te zien zijn. Ook is het belangrijk dat de mail op alle apparaten juist wordt weergegeven.
Hoe meer u personaliseert, hoe meer u de aandacht trekt en vasthoudt. Dat kan gaan van een eenvoudige vermelding van de naam van het bedrijf in de tekst tot een volledig aanbod op maat van de ontvanger (zie het voorbeeld onderaan).
Verschillende technische aspecten zorgen ervoor dat de mail door de spamfilter geraakt. Naast een juiste opmaak van de mail is ook de betrouwbaarheid van het systeem waarmee de e-mail verzonden wordt van belang. Dit verhoogt de deliverability van uw mailing. Voorzie een uitschrijvingsmogelijkheid (wettelijk verplicht), statistieken over de bounces, het openingspercentage, het doorklikpercentage enz.
Voeg een 'time-slot' toe: beperk uw aanbod in de tijd of geef iets extra voor een snelle reactie.
Gedrukte mailings gaan niet over online marketing. Maar ze geven meer respons ondanks hun hogere kost. De impact is groter, ze verdwijnen minder snel in de prullenmand en worden soms zelfs jaren bijgehouden. Zeker klantenmailings geven beter op papier, met responscijfers tot 50% of meer!
Met meer dan 25 jaar ervaring met gedrukte mailings, geven we u steengoed advies om zo rendabel mogelijk raak te slaan.
Klanten van verschillende garages ontvingen een e-mail die op 8 plaatsen gepersonaliseerd werd: met naam, automerk, type wagen en de meest geschikte winterbanden voor hun auto, samen met een tot op de eurocent uitgerekend aanbod om die banden te kopen en te laten plaatsen.
Eén klik volstond om een afspraak te maken bij zijn eigen garage. Persoonlijker kan e-marketing niet worden!
Hoe meer personalisatie je in een mailing toepast, hoe meer respons je krijgt.
Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we u kunnen helpen.